Projekty

STOP Barierom

Ogólnopolska kampania STOP Barierom to informacyjno – edukacyjny projekt na rzecz dostępności usług dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności. Głównym założeniem akcji była informacja i edukacja osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu niepełnosprawności o możliwości i dostępności usług oferowanych przez instytucje i firmy w celu poprawy jakości życia.

Strona internetowa projektu: www.stopbarierom.pl

Czas realizacji projektu: styczeń – grudzień 2019 r.

Stop Barierom

Najważniejsze działania zrealizowane w ramach kampanii:

  • stworzono serwis www.stopbarierom.pl, zgodny z wytycznymi WCAG 2.0 dla osób z niepełnosprawnością;
  • na stronie www uruchomiono tzw. ,,e-niezbędnik’’ zawierający przydatne informacje oraz niezbędne formularze i wnioski, dotyczące przywilejów i ulg jakie przysługują osobom z niepełnosprawnością. Fundacja Neuron Plus kładzie nacisk na nowoczesne technologie, dlatego dodatkowe wsparcie w korzystaniu z tego narzędzia stanowi wirtualny doradca tzw. chat bot, kierujący użytkowników do konkretnych treści. To pierwsze tego typu rozwiązanie dla osób z niepełnosprawnością w Polsce;
  • przeprowadzono badania Desk Research, dotyczące sytuacji osób z niepełnosprawnością w Niemczach i Szwecji. Na ich podstawie opracowano skrócone raporty, które można znaleźć w serwisie www.stopbarierom.pl;
  • uruchomiono porady online dla osób z niepełnosprawnością w zakresie prawa, rehabilitacji, dietetyki i wsparcia psychologicznego;
  • stworzono filmy z wypowiedziami ekspertów Fundacji Neuron Plus, dotyczące tematyki projektowania uniwersalnego, dostępności służby zdrowia czy edukacji dla osób z niepełnosprawnością.

Kampania w liczbach:

  • strona www.stopbarierom.pl dotychczas zanotowała 99 316 unikalnych użytkowników oraz ponad 226 520 odsłon;
  • opublikowano 37 artykułów w prasie oraz 155 artykułów w Internecie;
  • filmy z vlogerem, publikowane na profilu Fundacji dotarły do blisko 92 000 użytkowników;
  • na profilu Facebook Fundacji opublikowano 140 postów, które dotarły do 740 847 unikalnych użytkowników i wygenerowały 1509 komentarzy oraz blisko 22 000 polubień;
  • kanał YouTube Fundacji zanotował ponad 232 000 wyświetleń, a czas oglądania filmów wyniósł ponad 694 000 minut;
  • spot kampanii STOP Barierom zanotował 43 000 wyświetleń;
  • kampania reklamowa w programie I oraz III Polskiego Radia dotarła kolejno do 2 257 000 oraz 3 692 000 słuchaczy.

Materiały do pobrania

Raport z kampanii Stop Barierom

Pobierz

Back To Top